Хранене
Четири зелени храни, които ни правят по-здрави
Написано от ЕКОКАТАЛОГ Петък, 27 Август 2010 13:33
Повечето специалисти, занимаващи се с проблемите на здравето, твърдят, че често срещани проблеми (като умората например) възникват най-вече заради натрупването на токсини в тялото. А натрупването на токсини се дължи на комплексни причини, но преди всичко на всекидневните замърсители и на приема на храни с добавки, които са продукт на химическата промишленост.
Освен умората, смятат много експерти, на отравянето на организма се дължат често и главоболието, мускулната слабост, неврозите, разстройството. Затова и все по-често се срещат статии, посветени на някоя храна, която бива определяна като “добра за...”.
Истина е, че теорията за натрупваните в тялото отровни вещества все още се нуждае от много доказателства, за да бъде общоприета. Малцина обаче отричат нейната сърцевина – препоръката храненето да е пълноценно, без да се спазва специална или ограничаваща диета.
Едновременно с изследванията за това какви са последиците за човешкия организъм в резултат на промишлената революция, се правят и множество изследвания за ползата и вредата от отделните видове храни. Ето четири, за които проучванията са все по-категорични – тези храни са несъмнено полезни.
1. Броколи. Федералната служба на САЩ по храните излезе с официално становище и препоръча седмично да се употребяват не по-малко от 3 порции зелени зеленчуци: броколи, спанак и др. По отношение на броколите е установено, че колкото по-млад е зеленчукът, толкова повече витамини съдържа. Препоръчва се зеленчуците да се консумират цели и да се подлагат на термична обработка възможно по-малко и за кратко, защото така се запазват техните качества, включително действието на съдържащите се в тях фибри.
2. Зелен чай. На навика да се пие редовно от него, учените отдават (поне от части) ниското ниво на раковите заболявания сред китайците. Разбира се, най-полезен е пресният зелен чай, но това е трудно постижимо. Направените изследвания за неговите качества и след трайна обработка показват, че той запазва голямата част от антиоксидантните си свойства. Според проучване, чиито резултати бяха публикувани миналата година в изданието на Американската асоциация за изследване на рака (American Association for Cancer Research), големи дози зелен чай (приети под формата на таблетки и равняващи се на 10-16 чаши чай) увеличават производството на ензими, които намаляват токсичността на канцерогените.
3. Зелен лимон (лайм). Той съдържа повече антиоксиданти от обикновения жълт лимон и най-вече витамин С. Почти 40 години, след като откривателят на витамина С Линус Паулинг обяви, че той притежава антиракови свойства, учени от Университета “Джон Хопкинс” заявиха, че витаминът С, както и повечето други антиоксиданти, наистина забавят развитието на някои видове тумори.
4. Чесън. Той не случайно е поставен също при зелените зеленчуци – най-полезен е за консумация пресен и според специалисти от Университета “Пен Стейт” блокира формирането на канцерогени в черния дроб. Освен това съществуват много доказателства и за неговото противогъбично и антибиотично действие.
По материали от Newsweek
| Следваща > |
|---|

